آلیس در سرزمین عجایب

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد خریدن برنج مرغوب و باکیفیت

طارم ، هاشمی ، گرده ، دودی ، دم سیاه ، صدری ، چمپا و… که تمامی برنج های ذکر شده تولید کننده های متفاوتی در اقصی نقاط ایران دارند ولی به واقع با توجه به روند خرید و فروش بازار و رضایت مشتری می توان گفت که بهترین نوع برنج ، برنج شمال کشور به خصوص استان گیلان ، مازندران و گلستان است.

برنج منطقه گیلان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

دسته اول – برنج های نوع گرم
این نوع از برنج دارای کیفیت بسیار بالا بوده و با اسامی هاشمی – علی کاظمی – گرم مولایی

حسن سرا – صدری – دم سیاه … معرفی شده اند.

دسته دوم – برنج های نوع سرد
از نظر کیفی پائین تر از نوع گرم بوده ولی از نظر کمی بالاتر از آن  که با نام های بی نام – فشتال – طارم رمضانی … شناخته شده اند

استان مازندران یکی از مناطق مهم رشد برنج در ایران است. تقریبا ۴۵٪ (حدود ۱ میلیون تن) برنج سفید در ایران در مازندران تولید می شود. طارم بیشترین گونه کشت شده در میان سایر گونه های تولید برنج است. این گونه در ایران و همچنین در جهان مشهور است.

انواع برنج طارم شامل : محلی، هاشمی ، چینی ، عطری ، امرالهی ، سنگسری ، صدری است. در میان انواع اینها محلی، هاشمی و عطری بیشترین کیفیت را داراست.

طارم محلی با بهترین کیفیت آشپزی، دانه های معطر و بلند است. طول این گونه حدود ۷٫۳ میلی متر است و عرض آن حدود ۲ میلی متر است . یکی از بهترین گونه ها با کیفیت بالای پخت و پز در میان انواع دیگر طارم می شود.

با توجه به نکات ذکر شده، بررسی همه ی جوانب در خرید و انتخاب بهترین نوع برنج حائز اهمیت است. پس اگر به سلامتی خود اهمیت میدهید، در خرید آن دقت لازم را داشته باشید و بهترین برنج را انتخاب کنید.

  • محمدحسین پارسی