آلیس در سرزمین عجایب

  • ۰
  • ۰

همه چیز در مورد خریدن برنج مرغوب و باکیفیت

طارم ، هاشمی ، گرده ، دودی ، دم سیاه ، صدری ، چمپا و… که تمامی برنج های ذکر شده تولید کننده های متفاوتی در اقصی نقاط ایران دارند ولی به واقع با توجه به روند خرید و فروش بازار و رضایت مشتری می توان گفت که بهترین نوع برنج ، برنج شمال کشور به خصوص استان گیلان ، مازندران و گلستان است.

برنج منطقه گیلان به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

دسته اول – برنج های نوع گرم
این نوع از برنج دارای کیفیت بسیار بالا بوده و با اسامی هاشمی – علی کاظمی – گرم مولایی

حسن سرا – صدری – دم سیاه … معرفی شده اند.

دسته دوم – برنج های نوع سرد
از نظر کیفی پائین تر از نوع گرم بوده ولی از نظر کمی بالاتر از آن  که با نام های بی نام – فشتال – طارم رمضانی … شناخته شده اند

استان مازندران یکی از مناطق مهم رشد برنج در ایران است. تقریبا ۴۵٪ (حدود ۱ میلیون تن) برنج سفید در ایران در مازندران تولید می شود. طارم بیشترین گونه کشت شده در میان سایر گونه های تولید برنج است. این گونه در ایران و همچنین در جهان مشهور است.

انواع برنج طارم شامل : محلی، هاشمی ، چینی ، عطری ، امرالهی ، سنگسری ، صدری است. در میان انواع اینها محلی، هاشمی و عطری بیشترین کیفیت را داراست.

طارم محلی با بهترین کیفیت آشپزی، دانه های معطر و بلند است. طول این گونه حدود ۷٫۳ میلی متر است و عرض آن حدود ۲ میلی متر است . یکی از بهترین گونه ها با کیفیت بالای پخت و پز در میان انواع دیگر طارم می شود.

با توجه به نکات ذکر شده، بررسی همه ی جوانب در خرید و انتخاب بهترین نوع برنج حائز اهمیت است. پس اگر به سلامتی خود اهمیت میدهید، در خرید آن دقت لازم را داشته باشید و بهترین برنج را انتخاب کنید.

  • ۹۸/۰۴/۱۸
  • محمدحسین پارسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی